megoldások megoldások

Napjaink biztosítóberendezései és irányító központjai ötvözik a technológiai, az üzemi és az irányítási megoldásokat, funkciókat. E centralizációja a biztonsági és irányítási technológiáknak egyre nagyobb kihívások elé állítja az irányítókat és a diszpécsereket. A kezelőszemélyzet megfelelő kiképzése alapvető követelmény a biztonságos és zökkenőmentes vasútüzem lebonyolításához. A Tran-SYS - együttműködve a Scheidt & Bachmann System Technik GmbH-val – a BEST üzemi és biztosítóberendezési szimulátorral egy olyan hosszú távon megoldást kínál, amely kielégíti e folyamatosan növekvő oktatási, kiképzési követelményeket.

Köszönhetően a realisztikus és részletekbe menő szemléletnek – ami gyakorlatilag egy mikro szintű szimulációt eredményez – a BEST nemcsak oktatási célokra alkalmas, hanem segítségével optimalizálható a vasútvonalak és a biztosítóberendezések tervezése is. Használják új biztosítóberendezések specifikációjához, új kezelői felületek tervezéséhez és teszteléshez a komplett fejlesztési folyamat során. A BEST széleskörű, átfogó kiértékelést biztosít a jelen és a jövőbeli vasúti infrastruktúra a vonatkozó menetrendek tekintetében. Egy nagyon hasznos kiegészítése a BEST-nek az STS – Station Technology Simulator (Állomási Technológia Szimulátor). A vonatmenetek, a biztosítóberendezési komponensek és a kezelői felületi elemek szimulációja nagy részletezettségű. 

A vonatok menetrendjük alapján egyedileg számított menetdinamika és természetesen a vonatkozó jelzők állapotának megfelelően közlekednek. A szofisztikált szimuláció valamennyi vonat mozgását másodpercenként méterpontossággal újraszámítja figyelembe véve a pálya lejt viszonyait. A számítás alapját egy részletes járműadatbázisban tárolt vontató jármű és vasúti kocsi adatok képezik. Ez a magas fejlettségi szintű jármű és infrastruktúra adatbázis képezi a Tran-SYS egy másik szofisztikált tervező rendszerének, a TAKT-nak, amelyet konfliktusmentes menetrend tervezésére és készítésére alkalmaznak.